N-VA afdeling Avelgem steunt de Rode Neuzen Dag

Slotbedrag Rode Neuzen actie 2016

N-VA Avelgem is de negatieve berichtgeving over Avelgem van de laatste maanden beu en roept op tot actie voor positief nieuws .

De N-VA afdeling Avelgem roept op om samen de Rode Neuzen Dag –actie te steunen en via humor het taboe rond psychische problemen bij jongeren bespreekbaar te maken.

Samen met hen en heel Vlaanderen wil N-VA Avelgem meehelpen geld in te zamelen voor een betere opvang van jongeren met psychische problemen. Tienduizenden jongeren vinden of krijgen immers nog niet de zorg die ze nodig hebben. Hoog tijd om daar samen verandering in te brengen.

Daarom, over de verschillende partijen heen, jong-oud, vrouw-man, blank-zwart, kortom alle Avelgemnaren, wil N-VA aantonen dat ook zij meeleven met die problematiek.

“Op een negatieve manier in de media worden afgeschilderd zijn we beu. We moeten dit stoppen en aantonen dat Avelgemnaren zich wel degelijk 100% voor die actie wil inzetten. Vandaag moet de aanzet zijn tot meerdere acties in Avelgem. Tot the big day zaterdag 3 december. Bothino is al op de kar gesprongen en hopelijk volgen er nog meer.”, aldus Avelgemse N-VA voorzitter Jan Pille.

Donderdag om 19u30 werd verzameld aan Garage ‘Amar’ in de Stijn Streuvelslaan, Avelgem.

Naast een rode neus was het goede humeur aanwezig en was de eerste actie in het kader van ‘Avelgem positiever’ geslaagd.

IDVA / Foto MDK

Op de slotshow, gepresenteerd door Koen Wauters en Jonas Van Geel, werd het eindbedrag bekendgemaakt voor de editie van 2016:   4.103.677 euro! Fantastisch!