1 september, veilig naar school

Op 1 september 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit & verkeersveiligheid

Straks begint het nieuwe schooljaar.  Voor kinderen en jongeren een nieuwe uitdaging  die ze met veel enthousiasme tegemoet gaan.

N-VA Avelgem wenst de schoolgaande jeugd niet enkel een tof en leerrijk  maar vooral een veilig schooljaar toe. Op de weg is het voor deze groep zachte weggebruikers uitkijken geblazen. Zich goed laten zien kan onder andere door het dragen van een hesje en het rijden met een goed verlichte fiets als het donker is. Zich beschermen kan door middel van een fietshelm. En het in acht nemen van de verkeersregels kan ook  heel wat problemen voorkomen.

1 september, veilig naar school

Wij, allemaal, willen niets liever dan dat de kinderen zich veilig van en naar school kunnen begeven. Het is niet alleen onze bekommernis maar ook onze taak hen hierin te begeleiden door het goede voorbeeld te geven. Wat is de veiligste wandel- of fietsroute naar school?  Waar kunnen de kinderen veilig in of uit de auto stappen? Houden we in de gaten of hun fiets in orde is?

Ook voor de gemeente is hier een belangrijke taak weggelegd.  Avelgem wil , zoals een aantal andere gemeenten, het SAVE-charter halen (Samen Actief voor Veilig Verkeer).

N-VA Avelgem steunt ten volle het streven naar een verkeersveilige omgeving voor onze jonge en oudere scholieren.

Via onze vertegenwoordiging in de Verkeersraad willen wij ons steentje bijdragen. Zo hopen we mee een  oplossing te vinden voor de vele ‘verkeersknelpunten’ die er in onze gemeente nog zijn.