Avelgem positief in 'the picture'!!

Op 6 november 2017, over deze onderwerpen: Cultuur en Sport, Toerisme & recreatie
Avelgem - 'Feeste'-worp 2017

Zondag 05 november.

De tweejaarlijkse 'feeste'-stoet trok terug enkele duizenden toeschouwers aan. Weerom waren de weergoden (cfr. 'braderie') de organisatoren <Feesteworpcomité> gunstig gezind. Het thema van deze editie was 'love, peace en feeste'. Samen met de kinderen van basisschool De Toekomst, maakten meerdere Avelgemse verenigingen  (oa. theatergezelschap Tope) de stoet. Dit opgevuld met fanfares uit Avelgem en omstreken met daarnaast verschillende straattheaters. Een kleurrijke, losse, bende!!

Na de stoet kon klein en groot op de 'winterfoore' zich amuseren. De 'geur' van 'ooliebollen', 'frietjes' en zelfs 'pop-corne' doordrong de avondsfeer.

Avelgem - 'Feeste'-worp 2017 afsluitend vuurwerk

Omstreeks 19u30 werd het slot van een hels weekend in gang geschoten.  Op de tonen van rebelse muziek uit 'the seventies' werd minuten lang 'love' in de vredige lucht geschoten.

Een machtig vuurwerk, die men ons even in Scheveningen liet wanen. Tot slot  werd de 'feeste'-wagen uitgewuifd.

'Chapeau' voor de organisatoren en gemeente Avelgem vanwege N-VA Avelgem. (JP.)