Guldensporenpad Avelgem wordt uitgebreid

De provincie zal enkele percelen grond aankopen langs het Guldensporenpad in Avelgem.

Dit werd beslist op de provincieraad van september 2016. Deze zijn nu nog eigendom van de gemeente Avelgem. De aankoop van deze percelen is nodig om een kwalitatieve fietsverbinding verder tot stand te brengen. Er wordt een nieuw stuk fietspad aangelegd over een afstand van 1,8 km. De oppervlakte van de gronden bedraagt 4 ha 46 a 26 ca. De aankoopprijs is zo’n 66 939 euro.

Provincieraadslid Marianne Verbeke uit Waregem: “Het Guldensporenpad is een voormalige spoorlijn die Kortrijk met Zwevegem en Avelgem verbindt. Het is een veelgebruikte fietsverbinding voor werknemers, scholieren, en recreatieve fietsers. Vanwege het vlot verbindende karakter en de behoorlijke afstand is het Guldensporenpad een van de eerste fietssnelwegen in West-Vlaanderen.”

foto:  Provincieraadslid Marianne Verbeke en afdelingsvoorzitter Jan Pille bij het Guldensporenpad waar binnenkort een nieuw fietspad komt