Conny Rogie

Conny is geboren in Avelgem, getrouwd met Jan en mama van 2 volwassen kinderen. Van 2014 tot 8 dec. '18 was zij werkzaam op het federale kabinet van Defensie en Ambtenarenzaken (gewezen 'persoonlijke secretaresse van de Minister').

Zij houdt van tuinieren, wandelen en fietsen, en af en toe lekker gaan eten.

- Gemeenteraadslid

Het werkwoord ‘verbinden’ is haar motto: mensen verbinden, elke deelgemeente verbinden met de centrumgemeente, en het centrum beter verbinden met de omliggende gemeenten.

Verder wil zij zich inzetten voor een Avelgem waar het veilig en aangenaam wonen is, en waar een verantwoord financieel beleid gevoerd wordt, zoals het een goede huisvader/-moeder betaamt te doen (youtube).

- Voormalig raadslid met raadgevende stem in RvB intercommunale IMOG

Voor een daadkrachtige en efficiënte aanpak van alle toekomstige uitdagingen op het gebied van het voorkomen, ophalen en verwerken van ons afval binnen onze regio! (Link Imog)

N-VA Avelgem - Conny Rogie - Raad van bestuur - raadgevende stem - IMOG

Voor en door de gemeenten

Imog werd in 1969 opgericht door haar gemeenten - vennoten en is uitgegroeid tot een modern en professioneel afvalverwerker. Voor en door de steden en gemeenten. Haar werkingsgebied omvat 11 gemeenten met in totaal ruim 236.000 inwoners. Door samen te werken, kan schaalgrootte worden bekomen in investeringen en kennis.

Na een jaar van gemeenteraadsverkiezingen duiden onze vennoten, de gemeenten, hun nieuwe vertegenwoordigers aan om te zetelen in de Raad van Bestuur van Imog. Er is 1 mandaat per gemeente, aangevuld met 1 mandaat per 30.000 inwoners. Er zijn eveneens mandaten met raadgevende stem. De Raad van Bestuur telt zo 18 mandatarissen (15 uit de gemeentelijk meerderheden +3 uit de oppositie) en komt maandelijks bijeen

De leden nemen de belangrijkste beslissingen en zijn de go-betweens bij uitstek die de gemeente bij Imog representeren en Imog bij de gemeente. De nieuwe bewindsploeg is geïnstalleerd en is er klaar voor. (Tekst uit de afvalkrant nummer 77)