EDC-kaart krijgt eindelijk volwaardige erkening van Avelgems bestuur

N-VA  Avelgem - EDC kaart

Op de gemeenteraad van 28 oktober 2019 vroeg Conny Rogie om de EDC-kaart, het offciële bewijsstuk voor personen met een beperking, te erkennen in onze gemeente. Ze ijverde daarnaast om het gebruik ervan binnen de Avelgemse gemeentelijke diensten en dienstverlening goed te keuren én de EDC te promoten bij de lokale ondernemingen. Het initiatief past volledig in de Europese duurzame beleidsdoelstellingen die een gemeente moet nastreven. Zo zou Avelgem kunnen bijdragen aan een inclusief beleid en haar sociale gelaat tonen. Helaas mondde het stemresultaat uit op 6 stemmen voor (oppositie) en 13 stemmen tegen (meerderheid). Onbegrijpelijk!

Groot was onze verbazing toen we op de gemeentelijke website lazen dat Avelgem de EDC nu toch erkent. We hebben er méér dan twee jaar moeten op wachten, maar uiteindelijk is ook Avelgem er zich bewust van geworden dat de EDC niks dan voordelen biedt voor mensen met een beperking, en hen zonder poespas de voordelen biedt waarop ze recht hebben. Eindelijk een nieuwe, grote stap in de richting van een inclusieve gemeente.

"En zo wordt een punt uit ons verkiezingsprogramma van 2018 toch nog gerealiseerd!" - Dixit Conny Rogie - gemeenteraadslid

EDC kaart - N-VA  Avelgem

N-VA Avelgem - EDC-kaart in Avlelgem