Nieuw bestuur voor Imog - Conny Rogie (N-VA) Bestuurder met raadgevende stem

Op 20 maart 2019, over deze onderwerpen: Energie & Milieu, IMOG
Conny Rogie (N-VA Avelgem) Bestuurder met raadgevende stem

Na de gemeenteraadsverkiezing van 14 oktober 2018 en de installatie van de gemeenteraden in januari 2019, moest er op 19 maart 2019 een nieuwe Raad van Bestuur worden geïnstalleerd.

De verkozen raadsleden bereiden alle dossiers, zoals grote investeringen en beleidsbeslissingen voor en brengen deze dan telkens maandelijk op de Raad van Bestuur.

Er is één mandaat per gemeente, aangevuld met één mandaat per 30.000 inwoners. Er zijn eveneens mandaten met raadgevende stem pro rata 1 mandaatjaar per gemeente, aangevuld met 1 mandaatjaar per 30.000 inwoners. De Raad van Bestuur telt zodus 18 mandatarissen (15 uit de gemeentelijk meerderheden en 3 uit de oppositie).

De leden van de Raad van Bestuur kiezen dan uit hun leden een voorzitter en 2 ondervoorzitters. Rik Soens uit Waregem mag zijn taak als voorzitter verder zetten, Carl De Donder uit Deerlijk en Marc Doutreluigne uit Zwevegem zijn ondervoorzitter.

De andere leden:

Imog bestuursleden, naast vz. en ovz.

De leden met raadgevende stem:

Bestuursleden raadgevende stem IMOG

Conny Rogie (IMOG - Bestuurder met raadgevende stem).