Coronabesmettingen stijgen pijlsnel in Zuid-West-Vlaanderen

Op 8 januari 2022, over deze onderwerpen: Corona crisis
Covid -19 (c) GettyImages

Het aantal positieve gevallen schiet sinds begin deze week ook in Zuid-West-Vlaanderen pijlsnel de lucht in. Dit is wellicht te verklaren door het effect van de afgelopen feestdagen, maar vooral door de opmars van de omikronvariant

Tien erkende labo’s in onze regio verstrekken de resultaten en deze worden bijgehouden door de huisartsenkring Zuid-West-Vlaanderen en de welzijnsvereniging W13.

Daarom mensen: Blijf alle maatregelen volgen!

Eén van de maatregelen is 'de zelftest'.

Zo’n zelftest kost bij de apotheek 7 à 8 euro. Hier in Avelgem 6 à 8 euro per stuk.

Daarom vraagt N-VA Avelgem aan de lokale meerderheid, om naast de bestaande initiatieven voor kwetsbaren hier in Avelgem, na te gaan hoe die zelftest ook voor deze mensen betaalbaar kan gemaakt worden.

UPDATE 31/01/22: De gemeente heeft bevestigd 1.000 zelftesten voor kinderen te hebben aangekocht via een groepsaankoop. Deze worden verdeeld aan de gezinnen die er in aanmerking voor komen. Bevestigd op de gemeenteraad van 31/01/22 nav. een mondelinge vraag vanwege de N-VA fractie bij monde van Conny Rogie

Daarnaast roept N-VA Avelgem op:  “Ga voor die boosterprik, gewoon doen!".