Dienstverlening 'hakselronde' door meerderheid geschrapt.

Op 23 januari 2020, over deze onderwerpen: Goed om weten gemeente Avelgem, Oordeel - Vreemde kronkels
N-VA betreurt de stopzetting dienstverlening <hakselronde> door meerderheid GBA/Tandem.

Beste Avelgemnaar,

Intussen weten de meesten onder jullie (toch zij die het willen zien) dat de nieuwe meerderheid, die ten tijde van de kiescampagne veel verandering beloofd heeft, er toen wel niet bij vermeld heeft dat het veelal zou gaan om veranderingen in negatieve zin en ons allen zou belasten met extra uitgaven: retributie op drukwerk, verhoging van de bedragen voor grafconcessies, stijging van de belasting op inkomsten van 6.3% naar 7.0%, … .

Je zou dus verwachten dat de dienstverlening verbetert. Niets is echter minder waar.

Zo is er nu het wegvallen van het hakselen van snoeihout aan huis, aangekondigd op de website van de gemeente, onder de rubriek ‘Nieuws’ op de frontpagina.

LINK: Gratis ophaling snoeihout i.p.v. hakselronde

Op diezelfde gemeentelijke website, onder de rubriek ‘Dienstverlening en bestuur => Andere thema’s => Afval => Hakselen’ kan je echter ook lezen dat er wél nog gehakseld wordt aan huis, dat het eerste uur gratis is, dat de machine op het openbaar domein blijft staan,en andere nuttige info.

LINK: Hakselen (Na onze opmerking nu reeds van het internet gehaald!!!)

M.a.w. Avelgem stuurt ook nu weer zeer verwarrende, onduidelijke, dubbelzinnige  communicatie de wereld in.

Ik weet het even niet meer. Jij?

Conny Rogie, gemeenteraadslid N-VA