Aanpassing circulatieplan anno 2021 - N-VA ziet nut niet in van de één richting in de volledige Kasteelstraat

N-VA Avelgem - Circulatieplan - KasteeLstraat - BurchtHof

"De aanpassingen van het initiële circulatieplan van 2017 door de huidige meerderheid zit vol met tegenstrijdigheden" aldus Conny Rogie, gemeenteraadslid voor N-VA  Avelgem.

Volgens de burgemeester is de vraag naar de oorspronkelijke versie van de rijrichting in de Leopoldstraat niet aan de orde. "We willen net vermijden dat er verkeer uit twee richtingen komt aan de schooluitgang."

Dus MINDER verkeer voor de schoolpoort.

En wat zien we: men maakt de Kasteelstraat 100% één richting! Dit wil zeggen dat, <<en dat werd ook reeds aangehaald door ons gemeenteraadslid>>, dit als gevolg heeft dat de bewoners van de wijk Burchthof telkens een vrij grote omweg moeten maken om hun straat te kunnen inrijden, te weten Oudenaardesesteenweg - Kerkstraat - Kasteelstraat, en dus verplicht door de schoolomgeving Sint-Jan-Berchmanscollege moeten rijden om hun wijk te bereiken.  Dus MEER verkeer voor de schooluitgang aldaar.

Begrijpe wie begrijpe kan.

Des te meer frappant is de reden waarom men het tweerichtingsverkeer tussen Burchthof en de Oudenaardsesteenweg schrapt, is dat men, bij de inplanting van het toekomstige scholencomplex, de auto's alleen aan de linkerkant zal laten stationeren.

Het voorstel van N-VA om rechts te laten stationeren en zodus een asverschuiving te maken, wat snelheidsremmend werkt, en verkeer in twee richtingen op dit stuk te handhaven, werd wederom door de meerderheid weggewimpeld.